Стандартна версія

 Головна Оголошення

Договори з НСЗУ для аптек з 1 липня 2025

 Опубліковано: 8 липня 2025, 17:02

Платформа «Охорона здоров’я» ВАОТГ нагадує, що з 1 липня 2025 року набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів України № 1417 від 13 грудня 2024 року, яка змінює умови участі аптек у програмі реімбурсації (“Доступні ліки”). Згідно з новими вимогами, всі аптечні заклади – незалежно від форми власності – повинні укласти з Національною службою здоров’я України (НСЗУ) договір про відшкодування вартості лікарських засобів та медичних виробів. Це означає, що і комунальні, і приватні аптеки/аптечні пункти мають приєднатися до програми реімбурсації лікарських засобів і медвиробів.

Прохання місцевій владі забезпечити інформування аптек громади про цю вимогу та можливість участі в програмі. Використовуйте всі доступні комунікаційні канали (офіційні сайти, пресслужби, соціальні мережі тощо), щоб аптеки знали про необхідність своєчасного укладення договорів з НСЗУ. Це важливо для того, щоб мешканці громади й надалі мали доступ до гарантованих державою безоплатних або частково платних ліків.

Що передбачає постанова № 1417
Постанова № 1417 вносить зміни до Урядових постанов про реімбурсацію (№ 929 від 30.11.2016 і № 136 від 27.02.2019). 

Зміни формально включені в ліцензійні умови, тому з 1 липня 2025 р. ліцензіат («аптека») зобов’язаний укласти договір про реімбурсацію з НСЗУ за формою, затвердженою постановою КМУ № 136. 

Тобто, починаючи з цієї дати, кожна аптека має оформити договір із НСЗУ для відшкодування вартості ліків. Про це НСЗУ вже наголошує у своїх повідомленнях.

Алгоритм дій для аптек (УКЛАДЕННЯ ДОГОВОРУ З НСЗУ)
На сайті НСЗУ оприлюднено покроковий алгоритм дій для аптек, які укладають договори. Основні кроки такі:

Реєстрація в eHealth: зареєструвати аптечний заклад в електронній системі охорони здоров’я (eHealth) і зареєструвати у ній уповноважених осіб закладу.
Електронний підпис: забезпечити уповноваженим особам наявність діючих електронних підписів.
Обладнання: мати комп’ютерне обладнання та доступ до Інтернету у кожній аптеці чи аптечному пункті, де планується відпуск ліків.
Подання заяви: подати заявку на укладення договору через будь-яку електронну медичну інформаційну систему (МІС), підключену до eHealth. Інформацію про перелік підключених МІС див. на сайті eHealth – за посиланням.
Вказати дані: у заяві потрібно зазначити ПІБ і посаду особи, яка підписуватиме договір, а також підставу дії цієї особи; вказати правильні банківські реквізити (IBAN) закладу; обрати групи нозологій (медичних станів), за якими заклад готовий здійснювати реімбурсований відпуск препаратів або медвиробів.
Детальніше в оголошенні про укладення договорів про реімбурсацію на вебсайті НСЗУ

Підписання договору: після подання заявки НСЗУ надсилає в системі проєкт договору. Уповноважена особа аптечного закладу має протягом 5 календарних днів підписати цей проєкт електронним підписом. Після підписання обома сторонами договір набирає чинності.
Вибір аптек: після підписання договору необхідно в електронній системі “позначити” ті аптеки та аптечні пункти, де саме планується відпуск реімбурсованих ліків та медвиробів.
Додатково: у разі необхідності треба подати копії ліцензійних документів (наприклад, ліцензії на роздрібну торгівлю ліками, ліцензії на наркотичні речовини/психотропні тощо) в додатках до заяви. Договори укладаються на термін до трьох років, починаючи з дати подання заяви.



      X